Verschillen voor "Vergadering 2008 September"

Verschillen tussen versies 8 en 17 (omvat 9 versies)
Versie 8 sinds 2008-08-27 21:48:07
Grootte: 678
Auteur: 535635A4
Commentaar:
Versie 17 sinds 2008-09-03 15:48:00
Grootte: 2596
Auteur: 535635A4
Commentaar:
Verwijderingen worden op deze manier gemarkeerd. Toevoegingen worden op deze manier gemarkeerd.
Regel 3: Regel 3:
Handige locatie: Amsterdam  * Handige locatie: Amsterdam, Café Wildschut, Roelof Hartplein 1-3, 1071 TR Amsterdam, Netherlands - 020 6768220‎
 * 11 september om 10.00 uur
[[TableOfContents([maxdepth])]]
Regel 5: Regel 7:
Handige datum: voor 11 september

Agenda:
----
== Agenda ==
Regel 13: Regel 14:
- Bespreken geschiedenisboek ter bewerking - B) Bespreken geschiedenisboek ter bewerking
Regel 15: Regel 16:
- Werkplan/Doelijst - C) Werkplan/Doelijst
Regel 17: Regel 18:
- Volgende vergadering - D) Lobby bij politiek n.a.v. rapport onderwijsraad 'Leermiddelen voor de 21e eeuw' [http://www.onderwijsraad.nl/uploads/pdf/leermiddelen_voor_de_21e_eeuw.pdf]
Regel 19: Regel 20:
- E) Digitale pioniers
- F) Volgende vergadering
Regel 20: Regel 23:
== Eerste inventarisatie (ad A) ==
Regel 21: Regel 25:
 * inhoudelijke kwaliteit in het vak
 * didactische kwaliteit
 * layout
 * illustraties
 * server
 * pr algemeen
 * voorlichting scholen
 * politieke lobby
 * ontwikkeltool op internet
 * open source juridische kennis
 * proefklassen/scholen
Regel 22: Regel 37:
== Digitale Pioniers (ad E) ==
De digitale pioniers hebben in de periode 8 september tot 10 oktober een ronde met het thema 'Open'. Dat sluit erg goed aan bij wat wij willen doen. Bij indienen voor 26 september krijgen we feedback op de aanvraag.
Regel 23: Regel 40:
Eerste inventarisatie (ad A) == Ideeen (ongesorteerd)==
- uitzoeken wat de beste strategie is open leermiddelen op de agenda en uiteindelijk in de klas te krijgen.
Regel 25: Regel 43:
inhoudelijke kwaliteit in het vak - pilot-projecten (?)
- gereedschappen (selectie en ontwikkeling, hier kan in internationaal verband het nodige worden gedaan).
Regel 27: Regel 46:
didactische kwaliteit - aanschrijven van auteurs van iets verouderde of niet langer gebruikte methodes, of hun rechten mogelijk bij hen liggen, en vragen deze beschikbaar te stellen.
Regel 29: Regel 48:
layout - bewerken politiek voor dit het concept "open leermiddelen" (als efficiënt, pro-vrije markt, flexibel, etc.)
- bepleiten dat opdrachten voor het ontwikkelen van methoden gescheiden kunnen worden voor opdrachten tot het vermenigvuldigen van dergelijke methoden.
- bepleiten dat materiaal gemaakt met (percentage) publieke middelen in het Publiek Domein thuishoren, of eventueel CC-SA-BY.
- bepleiten dat docenten die in het kader van hun betrekking (ze zijn immers ambtenaar) leermiddelen maken, verplicht moeten worden deze ook vrij te geven, en zeker niet kunnen verkopen aan een commerciële partij (Ik weet niet in hoeverre dit voorkomt, maar veel schrijvers van methoden hebben natuurlijk roots in het onderwijs, en veel onderwijzers maken veel materiaal tijdens het werk).
Regel 31: Regel 53:
illustraties == Deelnemers ==
Regel 33: Regel 55:
server

pr algemeen

voorlichting scholen

politieke lobby

ontwikkeltool op internet

open source juridische kennis

proefklassen/scholen
 * JoeriOudshoorn
 * WiebeVanDerWorp
 * ArendSchulp
 * StefanDeKonink (tot 11 uur)

Doel is om wat zaken concreet in real life te bespreken.

  • Handige locatie: Amsterdam, Café Wildschut, Roelof Hartplein 1-3, 1071 TR Amsterdam, Netherlands - 020 6768220‎
  • 11 september om 10.00 uur

TableOfContents([maxdepth])


Agenda

- Kennismaking

- A) Inventarisatie welke activiteiten (en dus kwaliteiten in een team) nodig zijn voor het bereiken van een vrij schoolboek/vrije schoolboeken.

- B) Bespreken geschiedenisboek ter bewerking

- C) Werkplan/Doelijst

- D) Lobby bij politiek n.a.v. rapport onderwijsraad 'Leermiddelen voor de 21e eeuw' [http://www.onderwijsraad.nl/uploads/pdf/leermiddelen_voor_de_21e_eeuw.pdf]

- E) Digitale pioniers - F) Volgende vergadering

Eerste inventarisatie (ad A)

  • inhoudelijke kwaliteit in het vak
  • didactische kwaliteit
  • layout
  • illustraties
  • server
  • pr algemeen
  • voorlichting scholen
  • politieke lobby
  • ontwikkeltool op internet
  • open source juridische kennis
  • proefklassen/scholen

Digitale Pioniers (ad E)

De digitale pioniers hebben in de periode 8 september tot 10 oktober een ronde met het thema 'Open'. Dat sluit erg goed aan bij wat wij willen doen. Bij indienen voor 26 september krijgen we feedback op de aanvraag.

== Ideeen (ongesorteerd)== - uitzoeken wat de beste strategie is open leermiddelen op de agenda en uiteindelijk in de klas te krijgen.

- pilot-projecten (?) - gereedschappen (selectie en ontwikkeling, hier kan in internationaal verband het nodige worden gedaan).

- aanschrijven van auteurs van iets verouderde of niet langer gebruikte methodes, of hun rechten mogelijk bij hen liggen, en vragen deze beschikbaar te stellen.

- bewerken politiek voor dit het concept "open leermiddelen" (als efficiënt, pro-vrije markt, flexibel, etc.) - bepleiten dat opdrachten voor het ontwikkelen van methoden gescheiden kunnen worden voor opdrachten tot het vermenigvuldigen van dergelijke methoden. - bepleiten dat materiaal gemaakt met (percentage) publieke middelen in het Publiek Domein thuishoren, of eventueel CC-SA-BY. - bepleiten dat docenten die in het kader van hun betrekking (ze zijn immers ambtenaar) leermiddelen maken, verplicht moeten worden deze ook vrij te geven, en zeker niet kunnen verkopen aan een commerciële partij (Ik weet niet in hoeverre dit voorkomt, maar veel schrijvers van methoden hebben natuurlijk roots in het onderwijs, en veel onderwijzers maken veel materiaal tijdens het werk).

Deelnemers

De inhoud van deze site is zonder enige vorm van garantie beschikbaar onder zowel de GNU Free Documentation License als de Creative Commons Naamsvermelding-Gelijk delen-licentie